گروه رایانه استان ایلام

اطلاع رسانی گروه رایانه استان ایلام

گروه رایانه استان ایلام

اطلاع رسانی گروه رایانه استان ایلام

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

هرچند 802.11 معروف ترین تکنولوژی وایرلس است ، اما تکنولوژی های دیگری نیز وجود دارند که بعضا بسیار پرکاربرد نیز هستند . در این بخش کوتاه ، سعی داریم به چند مورد اشاره کنیم .


Cordless Phones :

امروزه تقریبا همه با تلفن های بیسیم آشنایی دارند . برخی از این تلفن ها در فرکانس 2.4GHz و برخی دیگر در 5.8GHz فعالیت می کنند . چنانچه از 802.11a استفاده می کنید ، تلفن های بیسیم 2.4GHz مناسب است ؛ اما اگر از 802.11b/g استفاده می کنید ، باید به جای استفاده از تلفن های 2.4GHz ، از نوع 5.8GHz استفاده کنید . این تلفن ها از تکنولوژی های TDMA-Time Division Multiple Access و FDMA-Frequency Division Multiple Access استفاده می کنند . تکنولوژی دسترسی چندگانه (Multiple Access) ، برای این استفاده می شود که چندین گوشی بتوانند بطور همزمان به باند فرکانسی دسترسی داشته باشند . 

Bluetooth :

امروزه از بلوتوث در همه تلفن ها ، PDAها ، لپ تاپ ها ، پرینتر ها و خیلی دستگاههای دیگر استفاده می شود . بلوتوث ، مصرف توان بسیار پایینی دارد و برای همین هم برای دستگاههای متحرک که با باتری کار می کنند ، بسیار مناسب هستند .

تکنولوژی بلوتوث ممکن است با LAN های 802.11 تداخل پیدا کند ، چون در محدوده فرکانسی 2.4GHz فعالیت می کند .

WiMax :

Worldwide Interoperability for Microwave Access یک تکنولوژی مبتنی بر استاندارد است که می تواند به عنوان یک جایگزین برای سرویس های Broadband سیمی (مثل ارتباطات cable یا DSL) ، دسترسی last-mile را فراهم آورد .
برخی از فراهم کنندگان سرویس (service providers) از این تکنولوژی به عنوان جایگزینی برای DSL یا Cable modem استفاده می کنند . محدوده ی سیگنال در این سناریو ی Non-LOS حدود 3 تا 4 مایل است ، و data rate هم حدود 30Mbps است (هرچند معمولا کمتر هم می شود – حدود 15Mbps ) . 

اما حالت LOS WiMax که بیشتر شبیه T1 قدیمی است ، سرعت دیتا حدود 30 تا 70 مگا بیت بر ثانیه است (می توان گفت 40Mbps Real) .

در هنگام طراحی و کار با شبکه های وایرلس ، باید از ابزار های اندازه گیری قدرت سیگنال و نیز محدوده ی پوشش استفاده کنید ، اما باز هم باید متوجه سایر دستگاهها و منابع ایجاد کننده تداخل باشید تا بتوانید راحت تر و سریع تر ، مکان مناسب برای نصب AP ها و سایر تجهیزات را پیدا کنید .
  • ۹۴/۱۰/۱۲
  • سرگروه رایانه استان

نظرات (۱)

Yorum yazın Kullanılabilir HTML etiketleri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del daiuttme="&qeot;> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی